Multitasking

Som tvåbarnsmor har jag blivit expert på att göra flera saker samtidigt på kort tid. Var rätt bra på det tidigare oxå men då fanns inte behovet på samma sätt.

Idag innan lunch hade jag hunnit lämna barn på förskolan, handlat, bakat två sorters julgodis, lagat lunch och middag, dammsugit, slagit in paket och pratat en halvtimme med syrran. Sen kom Vanessa och hängde hela em. Skönt att ha sällskap och hämta Leo för det gick helt utan gråt.

Ikväll är jag fasligt trött. Bebis vill bli hållen hela kvällarna och vill bara ha ena tutten. Hon är en väldigt kontaktsökande och social liten människa. Jag fattar inte hur folk får sina barn att sova i egna sängar och hela natten!! Låter ni barnen gallskrika i flera nätter och sen går det bra eller?? Tips tack!

Har nyss provsmakat årets Rocky road och satt min nya iphone på laddning..iiiihhh!


Kommentarer
Postat av: Erika

Vad go hon ser ut , lilla Lola. Vill krama! Och vad hon är lik Valle! Roligt. Du ser ut också fin ut Mirjam, men jag tror bestämt du kan unna dig mycket godis och glass i jul. :-)

Om du vill ha tips från mig ... Nej, jag skulle aldrig låta barnen gallskrika. Fem minuter max i så fall! De får vara med mig (eller oss). Jag lyfter fortfarande över Åke till egen säng var och varannan natt, när han somnat in ordentligt. Och sen kommer han tillbaka igen ibland, haha! Ellen sover helst i egen säng, men det är nog mest för att hon alltid sover så gott.

2011-12-09 @ 10:21:27
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Hihi åh vad söta bilder! :D

2011-12-11 @ 00:16:10
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0