Lucia

Luciafirande på förskolan idag inträffade klockan tre på eftermiddagen; just precis den tiden som Leoga är som tröttast, så det kunde bara sluta på ett sätt...

Det började bra med gullig sång tills Leo upptäckte mig och skrek "maaaamma" och stod kvar en stund med rinnande tårar innan hon släpptes till mig genom en vattenpöl så linnet blev helt lerigt. Sen skulle starka mamman och bara mamman bära den "lilla" tärnan. Fråga mig inte vad de sjöng för det minns jag inte. Bebis vaknade och Leo ville åka rutschkana (hela gården var som en lervälling) men fick inte. Gråt och skrik och hemgång under stora protester. Vi stannade inte ens och fikade. Puh vilket projekt för fem minuters sång.

Hemma bajsade den skötsamma lilla pepparkakan ner sig totalt.

Glad Lucia på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0