Fredag

Trots att jag är mammaledig är jag ändå som tröttast på fredagar. Idag var Leo trotsigast av trotsiga, Lola vägrade sova och mamman vrakigt trött till slut.

Det regnade ute så jag hade ingen lust att gå ut och söva barn, men det hade nästan varit värt det. På förmiddagen hann jag ändå tvätta tre maskiner mellan sövningsförsök och trotsutbrott. Det har varit en kamp hela dagen att få på kläder, byta blöja, ta av kläder osv. Gråt, skrik, sparkar och slag är numera min vardag samtidigt som lillan gallskriker. Trodde jag skulle bli tokig idag. Som tur var hade vi bokat in en playdate på eftermiddagen med ett äldre barn och mamman fick det lite lugnare med fika och mys.

Det låter kanske som om jag bara klagar, men det är ju mysigt oxå med min lilla trotsa, som ikväll när jag sagt till henne för hundrade gången och hon kommer fram, smeker mig på kinden och frågar: Mamma glad? Vänder sig mot Valle och frågar: Pappa glad?

Vid läggdags säger hon: Älskar dig mamma. Min lilla gullunge!!

Nu lite idolfinal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0